Zobacz mnie na GoldenLine

Jestem Profeo

darmowe liczniki

Blog > Komentarze do wpisu

Blipujący Radom

Wracając jeszcze do tematu rosnącej popularności Blipa muszę napisać o tym, co się dzieje w tym względzie w Radomiu. A dzieje się sporo, bo Radom nam się ostatnio bardzo "rozblipował". Jest to dla mnie tym bardziej interesujące, że przecież mieszkam w bezpośrednim sąsiedztwie (Kozienice leżą zaledwie 30 km od Radomia, chociaż my, mieszkańcy Kozienic wolimy wersję, że to Radom leży obok Kozienic.:)).

Z Radomiem związanych jest już kilka kont na Blipie. Blipuje przede wszystkim Urząd Miasta Radom (^radom) i ludzie odpowiedzialni za tę działkę promocji spisują się po prostu świetnie. Codzienna dawka informacji zza miedzy, rozpoczęta szybką prognozą pogody ("witamy w czwartkowy poranek, po nocnej burzy przywitał nas poranny upał") to w moim przypadku stały element lektury porannego strumienia wiadomości płynących z Blipa. Zresztą ^radom pracuje także w nocy, dokumentując ostatnie, nocne burze. Widać, że pracownicy (lub pracownik) Urzędu Miejskiego polubili to zajęcie i wykonują je z przyjemnością. To się liczy. Na profilu Radomia pojawiają się także informacje kulturalne oraz o nowych inwestycjach, remontach, czy też zwykłe ciekawostki z codziennego życia mieszkańców Radomia - także czworonogów - na przykład blip o tym, jak psy na radomskich ulicach radzą sobie z upałem.

Na luzie, pomysłowo, a kiedy trzeba - przypominając o ciekawych wydarzeniach, ważnych faktach (np. wspomnienie ostatniej wizyty urodzonego w Radomiu profesora Leszka Kołakowskiego).

Blipuje także radomska policja (^policja). Również w tym wypadku był to wizerunkowy strzał w dziesiątkę. Policja kojarzy nam się przede wszystkim z przestarzałymi posterunkami, gdzie raporty przygotowuje się na maszynach do pisania albo prehistorycznych komputerach. Tymczasem Komenda Miejska Policji w Radomiu ostrzega o zdejmowaniu nogi z gazu prezentując zdjęcia z wypadków jakie ostatnio miały miejsce na ulicach. Przypomina także o prowadzonych śledztwach przekazując mieszkańcom interesujące dla nich informacje.

Radom we współpracy z agencją DEMO Effective Launching przygotowuje strategię Marki Miasta Radom, o czym również informuje na Blipie (^markaradom). To fajnie, że Radom się rozwija, stawia na nowoczesne inwestycje (dzisiaj z Blipia dowiedziałem się na przykład, że powstanie tutaj Centrum Przetwarzana Danych Ministerstwa Finansów). Uważam, że to jedno z bardziej zaniedbanych miast w Polsce, które przecież zapisało się na kartach historii, tak najnowszej, jak i tej nieco starszej. Na pewno zasługuje na lepszy wizerunek i to dobrze, że sami urzędnicy i inne służby miejskie wzięły sprawy w swoje ręce. Brawo Radom.

czwartek, 23 lipca 2009, matesky

Polecane wpisy

  • Tweetzi – prasówka z Twittera

    Pojawienie się w ostatnich dniach wyszukiwarki na stronie głównej Twittera dowodzi kierunku, w jakim zmierza ten serwis. Okazuje się, że początkowo niewinne st

  • O, mikroblogi!

    Na świecie mikroblogi, czyli serwisy pozwalające wysyłać krótkie wiadomości tekstowe, publikować zdjęcia i filmy, są już zjawiskiem masowym. Od kilku miesięcy T

  • Internet? Nie dla idiotów

    Redaktor naczelny Newsweeka Michał Kobosko, w jednym ze swoich ostatnich tekstów odniósł się do tematu spadku sprzedaży gazet w kontekście rosnącej roli intern

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: MISIEK666, 198.208.240.*
2009/07/24 11:24:35
Co mnie obchodzi co miales na obiad albo jak sobie psy w upale radza? Ten caly pomysl przypomina czata, kupa dziaciakow rzucajacych nudne kawalki na forum.
-
kewiz
2009/07/24 11:39:02
w samo sedno! MISIEK666, pisanie o pierdołach i duperelach, jak się nie ma nic sensownego do powiedzenia - papla się wtedy o byle czym i byle jak
-
matesky
2009/07/24 12:26:23
A jednak miliony ludzi na całym świecie uznały, że jest to sposób na szybszą i bardziej bezpośrednią komunikację :) Zaklinanie rzeczywistości nic raczej w tej kwestii nie zmieni.
-
Gość: , *.cable.ubr18.brad.blueyonder.co.uk
2009/07/24 12:37:56
jaka żenujaca reklama tragicznego blipa :D nikt tego syfu nie uzywa:D ale lipa
-
Gość: kepilif, *.chello.pl
2009/07/25 23:02:47
Warto również zwrócić uwagę, że nie tylko Radom blipuje, Kraków też od jakiegoś czasu jest na blipie, ponadto na facebooku i youtube.

Urzędnicy (pracownicy biura prasowego czy Krakowskiego Biura Festiwalowego i innych) z Krakowa odpowiadają również na zaczepki ;)

Miasta są dużo bardziej przygotowane do blipowania niż np. media (Gazeta, dzienniki Polskapress czy też inne). "Stare" media wciąż działają jednokierunkowo w internecie (nadają, podają informacje), gdyby nie to że dziennikarze w swoich artykułach czasem nie wspomnieli, że na naszym internetowym forum wybuchła dyskusja to czytelnicy dzienników w ogóle mogliby nie spostrzec, że jest jeszcze coś takiego jak internet!

A media się zmieniają i coraz łatwiejsza i popularniejsza jest relacja między odbiorcą i nadawcą. Kiedy gazety dostrzegą tę zaletę blipa i zaczną odbierać sygnały a nie tylko nadawać?
-
jdk
2009/07/29 10:35:35
Brawo dla Radomia! :)
-
isoxazolidine
2009/09/05 10:48:45
Radom bo boju!
A w wolnej chwili zapraszam też do mnie na bloga; też o Radomiu:
radomir.blox.pl
-
wncreation.pl
2011/07/09 16:55:26
Niezłe